Annonce
Læserbrev

Debat: Ønsker politiske kamphaner overhovedet udvikling i Svendborg?

Læserbrev: Tænk, at man efterhånden gider at hidse sig op over Flemming Madsens (S) gøren og laden (eller mangel på samme).

Til Debatteriet om Klosterplads i fredags var sidste bemærkning fra Flemming Madsen, at det er tåbeligt, at vi diskuterer noget, der slet ikke er penge til. Hurra, der er ingen midler alligevel. Konsensus i Svendborg igen. Blå Kant: hurra, der er ikke penge til så meget af det, konsensus for byen, og vi kan gå i rådhuskantinen til et stykke smørrebrød igen - mens intet sker.

Hvilken udvikling er det egentlig, I ønsker, jer som sidder i Teknik - og Erhvervsudvalget? Formand Flemming Madsen og næstformand Per Nykjær Jensen (V), to kamphaner, som har så divergerende hensigter i selvsamme udvalg? Hvordan tænker I egentlig, at vi borgere skal respondere på det? At I møder op offentligt i Debatteriet og stadig har konsensus og paraderne oppe. Det er som om, at vi borgere beder jer om at blive enige for byens skyld.

Avisen stabler et arrangement på benene, folk spørger jer - men paraderne er oppe. Det er gammeldags og vækker mindelser om det tidligere delte formandsskab i Venstre, som heldigvis nu har fået en anden styring. Meget pinligt, at to erfarne politikere ikke kan søge enighed til gavn for byens borgere - og sætte deres egoer på standby i den henseende. Det er de to øverste i vores Teknik- og Erhvervsudvalget. Ny løsning søges, tænker mange borgere i byen.

Noget sker heldigvis i den positive udvikling for vores by Svendborg, men det skyldes bare ikke disse to kamphaner - desværre. Ønsker I udvikling?

Man undres igen og savner aktion fra nye kloge hoveder i byudviklingens navn for et dynamisk Svendborg. Dette er en farce af format med så vigtige beslutninger vores by in mente.

Gys.

Annonce
Byrådsmedlemmer Flemming Madsen (S) og Per Nykjær (V) bør være bedre til at blive enige, mener Tine Holtegaard. Foto: Katrine Becher Damkjær
Annonce
Forsiden netop nu
Klumme

Dagen i dag: Det var mit livs sværeste skilsmisse, fortæller Helle Virkner

1994 Det var mit livs sværeste skilsmisse, bekender Helle Virkner langt henne i sin meget langstrakte erindringsbog ”Hils fra mig og kongen”, der udkommer i dag. Talen er om opbruddet i 1973 fra ægteskabet med Jens Otto Krag. Der havde været for mange kvinder i hans liv sammen med hende. Beviserne forelå. Han bekræftede dem selv, samtidig med at han holdt fast ved, at hun stadig var hans elskede Helle, genstanden for de varmeste kærlighedserklæringer i gengivne breve. Disse private ytringer til indehaveren af vekslende kælenavne er trykt med fremhævet skrift. Det gælder også digte, han skrev til sin Helle: ” ..thi dagens glæde skal kappes med længslen efter næste nats lidenskabelige hvile”. 1969 Samtidig med, at flere jyske byer undersøger mulighederne for flyforbindelse til Hamborg, foregår der for tiden en række undersøgelser om flyvning mellem Odense og Aalborg. Tanken om en flyrute mellem Odense og Aalborg er ikke af ny dato. Den har været drøftet adskillige gange, og hovedårsagen til, at spørgsmålet er rejst, er Statsbanernes stædige vægring ved at lade de to hurtigste lyntog i forbindelsen til og fra Aalborg, ”Limfjorden” og ”Nordjyden”, standse i Odense. Flere fynske industrivirksomheder har forhandlet med flyselskabet Bel Air i Odense om muligheden for at få etableret en fast rute til Aalborg, og selskabet har ansøgt om tilladelse til flyruten med foreløbig tre ugentlige dobbeltture. 1944 Generaldirektoratet for statsbanerne meddeler, at der indtil videre kun bliver sejlet to daglige færgeture over Storebælt i hver retning. Det betyder, at der kun vil være to togforbindelser fra Odense til Sjælland kl. 6.10 og kl. 11.50. Under hensyn til indskrænkelserne i tog- og færgedriften henstiller generaldirektoratet meget indtrængende til befolkningen om kun at foretage de allernødvendigste rejser mellem landsdelene. Forbindelserne mellem Odense og Jylland bliver indtil videre uændrede. Men indskrænkelserne i færgedriften vil formentlig betyde, at adskillige rejsende fra Jylland mod København vil foretrække at overnatte i Odense og rejse videre med det tidlige morgentog.

Annonce