Annoncørbetalt indhold

De mange muligheder for at købe ting på internettet via forskellige webshops

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Der er ikke nogen tvivl om at i takt med teknologien og den digitale udvikling sker der også nye måde at udnytte forretnings muligheder på nettet og vi som forbrugere bruger mere og mere tid på internettet om det er på sociale medier, informationssøgninger eller til køb af produkter på webshops.

Men det gør samtidig at forbrugerne mere krævene i forhold til hvad de forventer af de forretningsdrivende, de vil have god service, relevant indhold og brugervenlige website.
Så udviklingen i de forskellige online forretningsmodeller er også ret naturlige og nogle gange bliver der bare skabt et behov for os som vi ikke vidste vi manglede.

Se bare på sociale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn osv. Som nu er verdens førende inden for udvikling af digital adfærdspsykologi sammen med Google.

Innovation og nytænkning ift. forretningsmodeller er i stigende grad en faktor for en virksomhed for at opbygge vedvarende konkurrencefordele på markedet. En succesfuld forretningsmodel er baseret på kundeindsigter, og den tager sit udgangspunkt i, hvordan virksomheden kan skabe og indkapsle værdi baseret på kendte eller ukendte behov.

Men hvis vi skal blive lidt mere virkelighedsnær og konkret, hvad er så de mange muligheder for at købe ting på nettet.

Først og fremmest er der et hav af forskellige digitale forretningsmodeller – de dækker blandet andet over:

Annonce

Webshops:

En stor del af de sider vi kender på internettet, er webshops men der er faktisk flere underkategorier inden for webshops, der er den direkte salg som vi kender som typiske webshops, men så er der også udlejning af tøj, værktøj osv. Et godt eksempel er den danske platform Vigga der udlejer tøj til børn som man sender retur barnet ikke længere kan passe det og sidst men ikke mindst er der salg af services. Mere traditionelle webshops kunne fx være webshoppen Billigkoste.dk hvor man kan købe koste relaterede produkter.

Annonce

Mægler:

De fleste kender ordnet mægler og betydningen: person der i en handel, er mellemmand mellem køber og sælger. Men genkender du dem på internettet? En der har vundet ret stort indpas de seneste par år er ’pris-sammenlignings’ websites som blandet andet Pricerunner, som sammenligner ens produkter fra forskellige udbydere og hvis de respektive priser (Der kan være ret stor forskel).
Der er også en anden form for forretning som egentlig har eksisteret i lang tid før internettet, men er i takt med udviklingen skabt en platform på nettet, det er nemlig forretningsformen ’Brugt børs’ som blandet andet er DBA og bilbasen.

Også ’Digital markedsplads’ er blevet en kæmpe ting og især i Asien hvor virksomheder som Alibaba sidder på en stor markedsandel.

Den sidste inden for mægler kategorien er den som bliver kaldt for P2P (Privat to Privat) som huser virksomheder som Airbnb og Uber hvor de har en platform hvor private kan leje ting eller ydelser af hinanden.

Der er som sagt mange forskellige måder at drive en online forretning på og der er allerede mange eksisterende forretningsmodeller som udvikler sig og blander sig sammen på tværs af de ind delte kategorier og der er mange flere end de ovennævnte hvis man virkelig gå i dybden.
Og der kommer stadig nye til, nye muligheder at gribe problemstillinger på, udvikle allerede eksisterende forretningsmodeller og som sagt skabe et problem vi ikke vidste vi havde.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.