Annonce
Sport

DBU holder U21-pressemøde om sportslig sektor

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
DBU afholder onsdag et pressemøde og vil præsentere nyt om den sportslige sektor på U21-landsholdet.

Meget tyder på, at Dansk Boldspil-Union (DBU) har en U21-landstræner klar for herrelandsholdet efter EM-slutrunden.

Onsdag formiddag afholder DBU således et pressemøde, hvor man blandt andet vil informere om nyt om den sportslige sektor på U21-landsholdet.

Det oplyser DBU i en pressemeddelelse tirsdag.

- Her vil DBU’s talentudviklingschef på herresiden, Flemming Berg, give en kort evaluering af den netop overståede U21 EM-slutrunde i Italien samt EM-kvalifikationen for 2017/19.

- Derudover vil der på pressemødet blive præsenteret nyt om den sportslige sektor på U21-landsholdet fra sommeren 2019, skriver DBU i meddelelsen.

Brøndby-træner Niels Frederiksen er netop stoppet som U21-landstræner efter EM-slutrunden, efter at Danmark definitivt røg ud af turneringen søndag.

Da skulle Danmark besejre Serbien med tre mål, men holdet måtte nøjes med en 2-0-sejr, og derfor var Danmark definitivt ude af EM.

Allerede inden turneringen blev det offentliggjort, at Niels Frederiksen var Brøndbys valg som ny cheftræner.

Derfor har det også været velkendt, at når EM var slut, så var det slut med 48-årige Niels Frederiksen som træner for U21-landsholdet efter fire år på posten.

Det har ligeledes været ventet, at DBU hurtigt ville offentliggøre en ny U21-landstræner.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce