Annonce
Nordfyn

Butiksliv i øjenhøjde: Man kan også være synlig fra en industrivej i Søndersø

Kim Bendiksen fortæller, at god markedsføring og specialisering har været med til at trække kunder til fra hele landet. Foto: Victor Bebe Larsen
Facebook-opslag, YouTube-videoer og mere synlighed på Google. RC Kongen i Søndersø har gennem en effektiv markedsstrategi på nettet succes med at få fat i kunderne.
Annonce

Søndersø: - Du kan se, en video som den her har allerede 21.000 afspilninger efter en måned, siger butikschef hos RC Kongen Kim Bendiksen begejstret, mens han viser en 27 sekunder lang introduktionsvideo.

Videoen er blevet lavet af et marketingbureau, som har hjulpet RC Kongen med at gøre sig mere synlige på internettet. For med en placering midt i Søndersøs industrikvarter, mellem stakkevis af høje og grå bygninger, kan forretningen hurtigt blive anonym. Alligevel er det lykkedes RC Kongen at trække kunder til fra både Jylland og Sjælland.

- Det er meget sjovt. Selv om vi har været her i otte år, er der stadig nogle i Søndersø, der ikke ved, hvem vi er, men så er der nogle oppe i Nordsjælland, der kender os. Det er jo nok fordi, vi ved, hvem vi skal henvende os til. Samtidig ved folk også, hvad vi kan tilbyde, fortæller Kim Bendiksen.

RC Kongen sælger både færdigbyggede fjernstyrede biler og reservedele til dem, der vil bygge deres bil fra bunden. Bilerne er omkring en halv meter lange, og firmaet har både biler til race og terrænkørsel og til priser fra 300 kroner og op til 10.000.

Fokus på positive fortællinger

I serien "Butiksliv i øjenhøjde", som vi indledte tirsdag, er ambitionen at sætte fokus på positive og inspirerende fortællinger fra det nordfynske butiksliv.

Har du en ide til, hvem vi skal besøge, eller vil du fortælle om, hvad der får dig til at handle lokalt, hører vi meget gerne fra dig. Send os en mail på nordfyn@fyens.dk eller klik ind på spoerg.fyens.dk/nordfyn/ og skriv dit spørgsmål.

Marketingbureauet har blandt andet hjulpet RC Kongen med Facebook-opslag, mere synlighed på Google og har også produceret virksomhedens introduktionsvideo. Udover det lægger de hver uge en ny video ud på deres egen YouTube-kanal, hvor de præsenterer et af virksomhedens produkter.

Kim Bendiksen ønsker ikke at komme med et præcist tal på, hvor meget de bruger på markedsføringen. Han fortæller dog, at de "bruger mange penge" på det.

Annonce

Ny kundegruppe

Det er ikke kun garvede fjernstyrede racerentusiaster, der finder vej til forretningen i Søndersø. Den effektive markedsføring har også ført en ny kundegruppe med sig.


Det er meget sjovt. Selv om vi har været her i otte år, er der stadig nogle i Søndersø, der ikke ved, hvem vi er, men så er der nogle oppe i Nordsjælland, der kender os. Det er jo nok fordi, vi ved, hvem vi skal henvende os til.

Kim Bendiksen, butikschef i RC Kongen


- Det er jo ikke så stort et problem at få fat i dem, der går meget op i det (fjernstyrede biler, red.). Nu er vi også begyndt at få fat i dem, der skal handle her første gang, fordi vi er begyndt at annoncere rigtigt.

Annonce

Sigter dybt

RC Kongens succes skyldes ikke udelukkende den effektive markedsføring. Kim Bendiksen fortæller, at det også har gavnet forretningen at specialisere sig i racerbiler.

Kim Bendiksen fra RC Kongen har specialiseret sig inden for fjernstyrede racerbiler, og det har givet pote. Foto: Victor Bebe Larsen

- Vi har valgt at specialisere os, for i den her branche gælder det om at have et dybt sortiment i stedet for et bredt. Vi sælger det, som vi er gode til, og det, som vi ved noget om.

- Hvis du mangler en møtrik til din bil, så kan du få den her. Der er ikke noget værre for en kunde, end hvis han ikke kan få sine stumper. Det er bare vigtigt, at man kan vejlede sine kunder bedst muligt.

Annonce

Tror på både butik og net

Lige nu driver RC Kongen både den fysiske butik i Søndersø og en netbutik. Kim Bendiksen fortæller, at han et par gange har overvejet at satse udelukkende på nethandlen.

Men hver gang er han gået væk fra tanken igen. Han tror, at det er lige så vigtigt at have en fysisk butik, som det er at have en netbutik.

- Jeg tror, det er vigtigt, at man både har en fysisk butik og en netbutik. For når man for eksempel skal købe en bil til 3000 kroner, så er det rart at have tingene i hånden. Derudover tror jeg også, at det har en høj værdi, at man får noget ordentlig vejledning, og så kan man købe småtingene på nettet.

https://modules.wearehearken.com/fyens-nordfyn/embed/5816.js
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Otterup bankede HC Odense længere ned

Annonce