Annonce
Erhverv

Bullseys for besøgstal: Elektronik- og robotmessen i Odense tiltrak over 5000 gæster på tre dage

Claes Senger Holtzmann (tv) og Jesper Beenfeldt Nielsen fortalte om deres nyhedsrobot på messen torsdag i Odense Congress Center. Foto Per Sand

Elektronik- og robotmessen i Odense Congress Center tirsdag til torsdag nåede sit mål for antal besøgende. Det var en idé at slå de to messer sammen, vurderer arrangørerne.

Annonce

Elektronik- og robotmessen i Odense var et interessant sted at gå rundt torsdag, den sidste af tre messedage. Det var der så tilpas mange, som syntes, at messen med i alt 5071 gæster nåede sit mål om at få mindst 5000 gæster i løbet af de tre dage.

På messens sidste dag mødte de en robot, som kørte rundt med pakker på egen hånd, en dansende robot med tre arme og en selvkørende robot i mandsstørrelse, der gled over halgulvet. Og meget mere.

Søren Therkelsen, projektleder i Odense Congress Center, som arrangerede messen, konkluderede kort før messens afslutning, at idéen med for første gang i år at slå elektronikmessen sammen med robotmessen var en succes.

- Vi er meget glade. Vi har en stærk formodning om, at alle gæsterne har været godt rundt og set begge de to messer, og at vi dermed har skabt den synergi, som det var meningen, at vi skulle, siger han.

Messen var gratis at besøge, men udstillerne betalte for at have en stand. Derfor er det afgørende for at tiltrække udstillere til næste års messe, at der var mange besøgende i år. Det meste forløb gnidningsfrit, og det gjorde livet let for Søren Therkelsen.

Den eneste streg i regningen har været, at enkelte af komponent-leverandørerne syntes, at det var "megairriterende", at der var et overtal af studerende på messen om torsdagen, fordi studerende ikke køber nogen komponenter, men i stedet afsøger deres fremtidsmuligheder.

Omvendt var flere af robotproducenterne dog rigtigt glade for de studerende, fordi de har brug for arbejdskraft, forklarer Søren Therkelsen.

En af udstillerne var Eltraco Automation fra Odense, som laver maskiner til elektronikbranchen og har specialiseret sig i at lave produktionslinjer med robotteknologi. Direktør Mikael Merlin Thomsen havde travlt:

- Jeg har en mulig ny kunde, og det kommer i første række, sagde han, da avisen første gang mødte ham ved middagstid.

Klokken 14 spiste han en sandwich, drak en Pepsi og fortalte:

- Jeg måler på tre ting: Nye leads, kendte leads som bliver tættere og PR.

Leads betyder i denne sammenhæng "kunder".

Sidst på eftermiddagen fortalte han over telefonen, at han havde solgt et forholdsvist stort produktionsanlæg samme dag.

Tilhørerne lyttede til foredraget med høretelefoner, da avisen fortalte om sin nyhedsrobot. Foto Per Sand
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce