Annonce
Ishockey

Bulldogs glæder sig til nyt koncept

Mikkel Jensen, Odense Bulldogs (69), i hvid trøje håber på flere tilskuere i næste sæson. Her ses Bulldogs-spillere i aktion i november mod Rungsted Seier Capital. Foto: Michael Bager
Dansk ishcokey går nye veje på billetfronten. Nu kan man sikre sig sæsonkort til samtlige ni liga-klubber, og kortet gælder også til landskampe og slutspillet.

Ikke personligt

- Der er ikke ret mange mennesker, som har tid til at se 80 procent af hjemmekampene på en sæson, siger Thomas Bjuring.

- Men kortet er ikke personligt. Tværtimod opfordrer vi til, at man låner det ud til sin nabo eller andre, hvis man ikke selv skal bruge det.

Ifølge Bjuring viser al statistik fra de større danske sportsligaer, med ganske få undtagelser, at det kun er holdene med succes, som oplever kommerciel og tilskuermæssig fremgang.

Det nye koncept er et forsøg på at skaffe flere tilskuere bredt set i ligaen, og hos Esbjerg Energy tror man meget på tiltaget.

- Vi har ikke sat et mål for, hvor mange flere tilskuere der skal komme, men vi håber, at tilskuertallet stiger markant, siger Peder Krogsgaard, direktør i den vestjyske klub.

Han tror, at sæsonkortene bliver langt mere aktive end tidligere, fordi det kan deles med andre, som også kan få glæde af det.

- Og så skal vi vænne folk til det med, at det kun er elektronisk. Vores almindelige sæsonkort glider ud, så alt kommer til at foregå via folks smartphone, siger Esbjerg-direktøren.

Annonce

Stor Bulldogs-glæde

I Odense Bulldogs er der tydeligvis stor entusiasme, og direktør Ulla Vahl-Møller er medunderskriver af pressemeddelelsen.

Odense Bulldogs er som alle andre klubber markant ramt af corona-krisen, men det nye billetsystem er bare ét af mange initiativer, der skal prøve at sikre økonomien og på andre fronter skabe fremgang for sporten.

Den enlige fynske ishockeyklub nåede ikke med i slutspillet i sidste sæson, men satser hårdt på at vende tendensen i næste sæson, hvor man går ind i tredje år af den økonomiske genetableringsfase.

ISHOCKEY: Dansk ishockey går nye veje i forsøget på at få fyldt hallerne i næste sæson - hvis og når de ellers må fyldes i disse virus-tider.

Der indføres et nyt koncept for sæsonkort, melder Danmarks Ishockey Union.

Konceptet hedder "Unlimited" og kommer til at køre hos alle ni hold i ligaen, skriver Ritzaus Bureau.
I stedet for at fansene skal punge ud med i omegnen af 2000 kroner inden sæsonen for at sikre sig en plads til alle hjemmekampe for deres favorithold, skal de i stedet købe et abonnement digitalt.

Afhængigt af klub kommer det til at koste 79-139 kroner måneden, og det giver ikke kun adgang til favoritholdets hjemmekampe. Til samtlige kampe i ligaens grundspil - uanset klubber og arenaer - kan man med abonnementet komme ind og se ishockey i enten zonen til udeholdets fans eller i en neutral tilskuerzone. Såfremt der er plads selvfølgelig.
Kommerciel chef i DIU Thomas Bjuring mener, at fansene kommer til at få langt mere for pengene end nu.
- Der bliver skabt mere værdi i produktet ved, at alle nu har adgang til en udebanesektion, og man får adgang til alle haller, uanset om ens eget hold spiller. Og ikke mindst har man også adgang til landskampe i Danmark, forklarer han.

En anden del af ordningen er, at såfremt man anvender sit abonnement til minimum 80 procent af sit holds hjemmekampe, så gælder abonnementet også til holdets hjemmekampe i slutspillet.

Men fansene behøver ikke at tvinge sig selv ned i hallen på dage hvor tiden og lysten ikke er til ishockey.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Æggekagen vender tilbage: Tidligere medarbejdere går sammen og genrejser Carlslund efter corona-konkurs

Annonce