Annoncørbetalt indhold

Brugte tips: - Salget af mors ejendele plager mig

Efter mange år først i tv-branchen og siden som pressechef i Dansk Supermarked arbejder Poul Guldborg i dag med kommunikationsrådgivning i sit eget firma.

En flybillet er det bedste den tidligere forbruger-journalist Poul Guldborg nogensinde har købt, mens salget af hans mors ejendele stadig plager ham.

Det bedste køb, jeg nogensinde har gjort, var da jeg mellem 2. og 3.g investerede en del af min børneopsparing i et år som udvekslingsstuderende i Australien. Det kan godt være, at turen økonomisk ikke har været min bedste handel, men menneskeligt er det min bedste handel. Jeg fik et internationalt og mellemfolkeligt udsyn af den tur, og jeg lærte mange ting, som jeg har kunnet bruge senere i mit liv.

Det fortæller den tidligere forbruger-journalist Poul Guldborg til www.guloggratis.dk. Men når det kommer til kategorien "dårlige køb", så plager samvittigheden ham:

Når jeg tænker på mine værste køb, kommer jeg i tanke om to historier. Den første var, da jeg købte min første PC i 1983. Jeg havde sat mig ind i tingene og vidste, hvilke programmer jeg ville have, den skulle kunne køre.

Jeg gik ned i en stor og flot butik i Aarhus og snakkede med en sælger, der viste mig en computer, som han garanterede mig ville kunne køre de programmer. Da jeg kom hjem, viste det sig dog, at det ikke passede, og da jeg så ville lade handlen gå tilbage, ville han kun gå med til det, hvis jeg i stedet købte en anden, noget dyrere computer. Det ville jeg ikke finde mig i, og i stedet endte jeg med at klage til forbrugerrådet og få en artikel i avisen om det. Det var altså før jeg blev journalist.

Den anden historie er næsten den værste. Dengang min mor døde, arvede jeg mit barndomshjem. Desværre var der ikke mange af tingene, som jeg syntes passede ind i mit eget hjem, så jeg valgte et par ting ud, jeg gerne ville gemme. Resten valgte jeg at sælge for 650 kroner til en fyr, der købte dødsboer.

Det nager mig stadig, at jeg gjorde det. Ikke på grund af pengene, men på grund af den mangel på respekt han havde for, at han lige havde købt noget, der betød meget for mig.

Han vadede bare ind og begyndte at slæbe tingene ud, og de møbler, han ikke ville have, begyndte han at smadre ude foran huset.

Der fortrød jeg, at jeg ikke havde solgt tingene til nogen, der ville blive glade for dem, eller foræret dem til en velgørenhedsorganisation.

Mine bedste råd, hvis man vil gøre en god handel, er, at man skal sørge for at sætte sig ind i tingene. Man skal vide, hvad man kan forvente at tingene koster, og hvad det er, man skal bruge, og så er det vigtigt, at man opfører sig ordenligt. Det kan godt være, at man kan tjene et par hundrede kroner ved at presse den anden helt i bund, men så skal man nok ikke regne med at kunne gøre en god handel en anden gang eller at få noget hjælp, hvis man er i tvivl om noget af det, man har købt.

Find stel og sølvtøj på GulogGratis.dk

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.