Annonce
Nordfyn

Brugsuddeler forventer nyt indkøbsmønster: - Vi ser allerede stigning i online ordrer

Som butiksmedarbejder behøver man ikke at bære mundbind eller visir, hvis man allerede er skærmet af plexiglas ved eksempelvis kassen eller som arbejdende i bagerafdelingen, men det har uddeler Michael Bjerg og hans medarbejdere i Superbrugsen i Søndersø alligevel valgt at gøre. Foto: Dorthe Wolff
Michael Bjerg, uddeler i SuperBrugsen i Søndersø, forventer med det nye mundbindskrav at se en ændring i kundernes indkøbsmønstre, og allerede nu kan han også konstatere en stigning i online ordrer.
Annonce

Søndersø: Det kom ikke som nogen overraskelse for Michael Bjerg, uddeler i SuperBrugsen i Søndersø, da regeringen i sidste uge annoncerede et nyt mundbindskrav på alle indendørs steder med offentlig adgang.

- Jeg havde nok regnet med, at det ville ske inden for kortere tid i forhold til stigende smittetal og så videre. Så der er ikke noget overraskende i det. Jeg synes jo, at man er nødt til at gøre det, som man kan gøre, og skrue på de knapper, man kan skrue på. Så i bund og grund meget forudsigeligt.

Annonce

Ændret indkøbsmønster

Udover at være uddeler i SuperBrugsen i Søndersø, er Michael Bjerg også formand for handelsstandsforeningen i Søndersø, og selv om mundbindet måske for nogle kan føles som en barriere, forventer han ikke, at det nye mundbindskrav over en bred kam vil gå ud over handelslivet.

De fleste medarbejdere i Superbrugsen, Søndersø benyttede sig af mundbindets alternativ, visiret, på første dag med mundbindskrav. Foto: Dorthe Wolff

Men han forudser, at butikken vil se en ændring i de handlendes indkøbsvaner i sin forretning som resultat af det nye krav om mundbind.


Jeg tror måske, at folk vil komme lidt færre gange og så handle lidt mere ad gangen, når de kommer.

Michael Bjerg, brugsuddeler SuperBrugsen Søndersø


- Jeg tror måske, at folk vil komme lidt færre gange og så handle lidt mere ad gangen, når de kommer. Vi kan også allerede se en stigning i antallet af online ordrer.

Annonce

Fleksibel butik

Udover de to online handlemuligheder osuma.dk og coop.dk, hvor man netop kan få dagligvarer leveret direkte fra Superbrugsen i Søndersø til ens hoveddør, så besluttede forretningen, da coronakrisen for alvor brød ud i Danmark, at åbne for bestillinger via telefon, hvis man som ældre borger ikke kunne finde ud af at bestille og betale varer på internettet.

Den mulighed var et samarbejde mellem forretningen og en lokal ældreforening, som samlede og koordinerede ældre, lokale borgeres indkøbsønsker. Den aftale foreligger ikke længere, men:

- Vi plejer jo at være fleksible herude på landet, lyder det fra brugsuddeleren.

Første dag med krav om mundbind i Superbrugsen, Søndersø. Foto: Dorthe Wolff
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Debat

Retfærdighed for seniorer

OB

OB rejste sig fra asken efter mandfolke-indsats

Sport

Vellykket dansk EM-premiere: Det ligner allerede en billet til mellemrunden

Annonce