Annoncørbetalt indhold

Brugerne forlanger større gennemsigtighed, tryghed og sikkerhed i nethandel

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Forbrugerne skriger på mere egen styring over deres egen data. EU skubber den ene nye GDPR-lov igennem efter den anden. De store webgiganter er nødt til at tænke nyt for at følge med. Med andre ord, der er gang i en stor symfoni med mange spillere der alle vil tage initiativ og alle vil høres. En af de nye spillere der også vil høres er Sikkerhedsmærket. Ideen til sikkerhedsmærket bygger på at skabe nemhed for virksomhedsejerne, men især skabe tryghed for forbrugerne i en tid hvor spørgsmål om sikkerhed omkring personlige informationer og data aldrig har været større.

Sikkerhedsmærket sætter krav til virksomhederne om at have fyldestgørende og gode sikkerhedsinitiativer, men de hjælper dem også det næste stykke ved at overvåge deres sider for virus, malware og phising. Men hvor er dette nødvendigt?

Få opdager sikkerhedsbrud før det er for sent.

Flere virksomheder har oplevet sikkerhedsbrud, om det er hacker angreb eller andet. Problemet med hackerangreb er at du ikke altid opdager dem, de er nemlig ikke alle tænkt som angreb der skal ligge din side ned. I stedet ser man flere og flere sikkerhedsbrud der har fokus på at indhente bruger oplysninger og personligdata.

Sikkerhedsmærket kunne se mange virksomheder tager gode initiativer for at forebygge sikkerhedsbrud, men desværre er det at forebygge dette ikke noget man bare sætter op og derefter lader køre. Der skal løbende overvågning til. Denne pointe understøtter Emil Jørgensen fra sikkerhedsmærket, med en forklaring om hvor lang tid det kan tage at opdage et brud. "30.000 hjemmesider bliver hacket hver dag på verdensplan. Det tager i gennemsnit 6 måneder at spore et sikkerhedsbrud og i gennemsnit 3 måneder at fikse det. Det kan altså være meget dyrt ikke at have ordentligt styr på sin IT-sikkerhed"

Hvilken forskel gør sikkerhedsmærket

For at blive en del af dette nye initiativ skal virksomhederne opfylde en række krav. Der stille krav til at virksomhederne har en fyldestgørende privatlivspolitik på deres hjemmeside og informere den besøgende om brugen af cookies. Derudover skal virksomheden hvis den driver nethandel have fyldestgørende og retvisende handelsbetingelser Altså skal virksomhederne sikre en gennemsigtig sikkerhedsbriefing af kunden.

Alle kontaktoplysninger på virksomhedernes hjemmesider skal verificeres, så det sikres at kunderne kan komme i kontakt med virksomheden hvis problemer skulle opstå. Dette bliver også løbende verificeret af sikkerhedsmærket, så virksomhederne ikke kan udskifte eller gemme deres oplysninger. Slutteligt skal alle virksomheder der har sikkerhedsmærket opfylde krav om SSL certifikat.

Hvis virksomhederne lever op til alt dette, vil de få mulighed for at få sikkerhedsmærket på deres side. Det er et stempel der har til formål at skabe hurtig og gennemsigtig tryghed for kunderne. Derudover og måske vigtigst scanner teamet bag sikkerhedsmærket løbende de godkendte virksomheders sider for virus, malware og phising. På denne måde for virksomhederne efter deres benarbejde en partner der løbende overvåger deres side. Dette kan i 9 ud af 10 tilfælde ændre udfaldet af et forsøg på sikkerhedsbrud, da disse vil blive opdaget. Samtidig sikre det at hvis skaden skulle ske, vil man kunne opdage det langt hurtige end tidligere.

Hvem kommer dette til gode?

Både virksomheder og forbrugere vil opleve en forbedring i deres online oplevelse grundet sikkerhedsmærket. Det skaber tryghed for både forbruger og virksomhed, at vide der er overvågning og retningslinjer at følge i en hurtigt gående verden. For virksomhederne kan det også betyde en højere konverteringsrate, da forbrugere oftere vælger baseret på gennemsigtighed.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.