Annoncørbetalt indhold

Bliv placeret højt på Google - gør dig synlig

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold


Selvom der efterhånden findes talrige søgemaskiner, så har Google været en urokkelig klippe, og er fortsat den mest benyttede portal på nettet. Det er med tiden blevet den ultimative kilde til at søge information, eller tilgå en konkret hjemmeside. Brandet har haft så effektfuld en indflydelse, at når man skal søge viden, så bruges vendingen “at google”. Af den årsag er det essentielt for din virksomhed, at den dertilhørende hjemmeside befinder sig i toppen ved en eventuel google-søgning. Det kan nemlig være forskellen på, om potentielle kunder benytter sig af din virksomhed eller konkurrenten. Den generelle tendens er nemlig, at forbrugere er mest tilbøjelige til at vælge de forslag, der præsenteres øverst i google-søgningen. Det er der heldigvis råd for, da fænomenet SEO har gjort det muligt at opnå forbedrede søgningsresultater.

Annonce


Analysér på din målgruppes søgevaner


Grundlaget for et succesfuldt arbejde med SEO er, at du kender din målgruppes søgevaner på Google. Både fordi det giver viden om, hvilket indhold der kan tiltrække og engagere din målgruppe, og fordi det giver viden om, hvilket indhold der rummer det største økonomiske potentiale. Her kan du med fordel foretage en søgeordsanalyse. Analysen munder ud i en liste over forretningsrelevante søgeord. For hvert søgeord viser analysen, hvad forbrugerne søger mest efter, og hvordan din nuværende synlighed rangere sig. Med andre ord får du et indblik i, hvilket indhold, der kan tiltrække potentielle kunder til dit website.


De forskellige kategorier af links

Agter man at få en favorabel placering på Google, så spiller links en betydelig rolle. Groft sagt kan man opdele SEO-linkbuilding i tre kategorier. Eksterne linkbuilding omhandler måden, hvorved man skaber links fra andre hjemmesider til sin egen hjemmeside - her kan man med fordel sikrer sig, at disse links er relevante.


Beskæftiger man sig med intern linkbuilding, så foregår det, hvilket også fremgår af navnet, internet på hjemmesiden. Det vil sige, at man stræber efter at opnå en god intern struktur mellem links på de respektive undersider, der i samme ombæring giver mening for brugerne.


Udgående linkbuilding definerer det fænomen, der vedrører måden hvorpå man fra sin egen hjemmeside linker til andre hjemmesider, der er relevante for det pågældende emne. Derved hjælper man både sin brugere til at tilegne sig yderligere information, men også de virksomheder, der linkes til.


Få et overblik med en evaluering 


Har man besluttet sig for at gå all-in på virksomhedens SEO-optimering, så kan man med fordel foretage løbende evalueringer. På den måde kan man danne sig et overblik over, om de tiltag virksomheden har foretaget, har det forventede resultat. Dog er det værd at understrege, at SEO-optimering er en længerevarende proces, og du kan først foretage en valid evaluering af tiltagene efter mindst seks måneder. Det er essentielt, at evalueringen tager udgangspunkt i de målsætninger, som indgår i den valgte strategi. Har man efter det halve år opnået den ønskede effekt, så kan man overveje, om man bør sætte en ny målsætning, eller om tiltagene har været tilstrækkelige.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.