Annoncørbetalt indhold

Bløde værdier skaber skarpe resultater for Totalbanken

Det er 109 år siden, Banken for Aarup og omegn blev stiftet på kroen. I dag hedder den Totalbanken, men bankdirektør Ivan Sløk og medarbejderne arbejder stadig efter de samme værdier om nærhed og service.
Annonce

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

- Det føles som om, alting ikke kun handler om at tjene penge for dem, siger en tilfreds kunde. Alligevel - eller måske netop derfor - har Totalbanken opnået prisvindende økonomiske resultater.

“Årets bank 2020” er ikke en titel, Totalbanken har fået for høflig optræden og god kundeservice. Vækst, soliditet, effektivitet og egenkapitalforrentning var de parametre, konsulent- og revisionsselskabet EY og FinansWatch lagde vægt på, da Totalbanken fik prisen i gruppen af mindre banker.

Men for Ruben Nordborg-Damgaard, som har været kunde siden 2017, er det helt andre egenskaber, der får ham til at holde af Totalbanken.

- Jeg kan godt lide at være et lille, lokalt sted, hvor alt ikke handler om at tjene penge. Min rådgiver, Ulla, er nærmest en slags reservemor. En, man kan ringe og snakke med, siger han.

Totalbankens direktør, Ivan Sløk, er overbevist om, at Totalbankens succes netop skyldes den personlige tilgang til kunderne og rådgivernes ægte engagement.

-Vi møder kunderne lokalt i Brugsen, vi ved hvad deres børn og børnebørn hedder, og vi vil kunne se dem i øjnene og vide, at vi har gjort vores bedste for dem. Vores mål er at være en bank, vi gerne selv ville være kunder i, siger han.

Annonce

Altid klar til at hjælpe

Totalbanken blev stiftet i 1911 på den lokale kro under navnet Banken for Aarup og omegn. Navnet blev skiftet ud i 1982 men identitetsopfattelsen som en lokal bank med et personligt forhold til kunderne er bevaret.

-Som kunde har man et direkte nummer til sin rådgiver, som også gerne hjælper, når det er udenfor arbejdstid. Forholdet til kunderne er så tæt, at vi kommer til at interessere os for dem. Når billånet er kommet på plads, og kunden kommer forbi i den nye bil, skal rådgiveren lige med ud og dufte til det dejlige, nye læder. Det er også derfor, kunderne bliver og ikke er til fals for det første, det bedste tilbud, mener Ivan Sløk.

Totalbanken lægger vægt på at have en flad struktur og korte beslutningsveje.

Der er 90 medarbejdere fordelt på bankens fire afdelinger, og det giver mulighed for at undgå et større hierarki.

Totalbankens hovedsæde ligger i Aarup, og banken har filialer i Tommerup, Vissenbjerg, Tarup og i centrum af Odense. Med 90 medarbejdere er banken tilstrækkeligt lille til at undgå et stramt hierarki.

Alle rådgivere har stor beslutningskompetence og kan hurtigt sige ja eller nej til et lån.

Det oplevede Ruben Nordborg-Damgaard, da det hus, han drømte om, var tæt på at gå til anden side. Hans rådgiver var på ferie, men en kollega traf en hurtig beslutning.

-Han sagde, at Ulla havde gjort alt klar for mig, så han kunne godt sige god for, at jeg kunne byde på huset, fortæller Ruben Nordborg-Damgaard, der i dag bor i drømmehjemmet.

Han har fortalt vidt og bredt om sin gode oplevelse med banken.

- Jeg har det så godt her, at jeg har overbevist hele min omgangskreds om, at de også skal herover, siger han.

Det har Totalbanken mange eksempler på. Mere end 50 procent af de nye kunder, henvender sig, fordi de får banken anbefalet af bekendte.

Annonce

- Det handler om tillid

På grund af det nære forhold mellem kunder og rådgivere, må bankdirektøren gøre sig umage, når han præsenterer nye tiltag for rådgiverne. De vil nemlig hellere være i unåde hos direktøren end hos kunderne.

-Vores rådgivere laver ikke oversalg. Hvis de ikke synes, produktet er godt og rigtigt for kunden, bliver det ikke præsenteret. Vores virksomhed bygger på relationer, og de skal helst være langvarige, siger Ivan Sløk, som understreger, at tillid er afgørende i bankforretninger.

- Ingen læser jo de 60 siders konverteringskontrakt, når de lægger et lån om. Så det er afgørende, at vi opfører os ordentligt. Ellers får vi jo også skældud, når vi møder kunderne over køledisken.

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.