Annonce
Odense

Billetkaos på Posten: Massiv interesse for Suede-billetter, men betalingslink virkede ikke

Suede optrådte senest på Fyn i 2016, hvor bandet gav koncert på Tinderbox. Arkivfoto: Birgitte Carol Heiberg
Bookingsystemet hos Musikhuset Posten blev mildest talt lagt ned fredag formiddag, da over 5000 mennesker forsøgte at få fat i en af de eftertragtede billetter til koncerten med Suede, der besøger spillestedet 5. maj næste år.

Odense: Den 5. maj 2022 gæster den britiske popgruppe Suede Musikhuset Posten i Odense.

Fredag formiddag blev de 900 billetter til koncerten sat til salg på spillestedets hjemmeside, og over 5000 forventningsfulde personer stod i kø for at få fingrene i de eftertragtede billetter. Det var mere, end spillestedets bookingsystem kunne klare.

Flere skuffede Suede-fans skriver på Postens facebook-side, at de oplevede problemer i forbindelse med køb af koncertbilletterne.

Annonce

Nogle modtog ikke en bekræftelse af billetkøbet, og har derfor gennemført købet flere gange for at sikre sig billetter, som de efterfølgende ikke har modtaget, selvom pengene er trukket fra deres konto. En anden oplever, at billetterne er blevet trukket tilbage på trods af, at vedkommende har betalt og modtaget dem i sin indbakke.

Beklager fejlen

- Vi oplevede fra start en massiv interesse for koncerten, hvilket vi var forberedte på, og vi havde også varskoet vores billetleverandør om, at der ville komme interesse. Vores hjemmeside kunne nemt følge med, men så snart folk ville betale for deres billetter, gik det i stå. Det var altså betalingslinket, der gav udfordringer, og det resulterede i, at nogle kom til at købe billetter både to og tre gange, fortæller spillestedsleder på Posten, Morten Østlund.


Det her kræver, at vores leverandør tjekker systemet igennem, og får stresstestet det. De skal garantere os, at det ikke sker igen, for det her kan vi ikke leve med.

Morten Østlund, spillestedsleder på Musikhuset Posten


Han og administrerende direktør i live/BACKEND Steffen Kræmmer, som er billetleverandør ved Suede-koncerten, forsikrer, at problemet er løst, og at dem der har betalt, har fået deres billetter, og at folk der har betalt for meget, har fået deres penge tilbage.

- Vi beklager, og er selvsagt kede af den situation, som kunderne blev sat i. Vi har nu overblik over situationen, og alle berørte kunder er blevet kontaktet. Vi kan garantere, at alle betalinger er blevet fuldt refunderet hen over natten til lørdag, og alle der har gennemført en betaling, har fået deres billetter, udtaler Steffen Kræmmer i et skriftligt svar til avisen.

Annonce

Fejlen er løst

Ifølge Steffen Kræmmer hang fejlen sammen med kontrol for billethajer, og det skulle allerede være rettet igen lørdag morgen. Nedbruddet i betalingssystemet betyder dog, at man fremover fra Postens side vil stille større krav til billetleverandørerne for at sikre, at samme fejl ikke sker en anden gang.

- Det her kræver, at vores leverandør tjekker systemet igennem, og får stresstestet det. De skal garantere os, at det ikke sker igen, for det her kan vi ikke leve med, siger Morten Østlund, som dog ikke lægger skjul på sin begejstring over, at Suede besøger spillestedet om godt et år.

- Det er kæmpe stort for os, og vi er vildt stolte af det. Interessen for billetterne viser jo også bare, at det er et stort navn, der besøger Odense på et forholdsvist lille spillested. De kunne jo nemt fylde meget større sale end Posten. Det er bare rigtig fedt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce