Annoncørbetalt indhold

Bagværk hitter i lockdown

Annonce

Dette er sponsoreret indhold

Fra banana bread til surdejsboller. Under Corona krisen har de fleste fået støvet røremaskinen og mormors gamle opskrifter af. Nu hvor folk har meget mere tid derhjemme, er det nemlig bagværk og bageopskrifter, der hitter på nettet.

Har du også haft fingrene i bolledejen eller forsøgt med eller uden held at starte en god gammeldags surdej op? Så er du langt fra den eneste. I disse dage bruger de fleste danskere mere tid i hjemmet, for noget skal man jo have tiden til at gå med. Mange vælger at bruge den i køkkenet, særligt ved at fremtrylle lækkert bagværk.

Det ses som en tydelig tendens på internettrafikken.

Bageblogs oplever stor interesse

Flere bloggere kan mærke den stigende interesse for bagværk. Bloggen Sund-mor.dk har over den seneste tid bemærket, at folk har taget bagning til sig. Særligt opskriften på grovboller har været et stort hit. Over den sidste halvanden måned er trafikken nemlig firdoblet.

Men det er ikke kun det sunde bagværk, som trækker folk i køkkenet. Også på mad- og livsstilsbloggen Christinaholmsvarer.dk som odenseaneren Christina Holm Svarer står bag, har der været en stor stigning i trafik. Christinas populære opskrift på en påske cheesecake har haft 6 gange så meget trafik som i samme periode sidste år.

Så det er altså ikke svært at måle, at vi danskere pludselig har fået en stor lyst til at hoppe i forklæde og få mel på hænderne. Også i supermarkederne ser man stigninger i salg af både mel og sukker, hvor det er set at både gær og mel har været helt udsolgt.

Men hvordan kan det være, at det lige netop er bagning, vi kaster os ud i her i krisetiden?

Bagning er et projekt, der skal passes og plejes

Selvom det er så hyggeligt at glæde gæster, der kommer på besøg, med lækre brød og kager, så er det jo ikke det, der har fået os danskere til at bage i Corona krisen. Tværtimod må det handle mere om at glæde de nære, fx børnene – eller forældrene, der indimellem får et besøg på afstand.

Bagning er også et genialt krisetidsprojekt, fordi det netop tager tid. Har du før prøvet at bage med surdej, ved du nok at det kan være en længerevarende affære, hvor der hele tiden skal ses til dejen. Den skal passes og plejes. Har du leget med store og grandiose moussekager, ved du nok også, hvor tidskrævende sådan et projekt er - og hvor nemt det kan gå galt.

Heldigvis er bagning både et overskueligt projekt og en fiasko, der er nem at håndtere, hvis det går galt. Og hvis det så endelig lykkes med at få den hindbærmousse til at sætte sig, eller grovbollerne til at blive lette og luftige, så vækker det jo stor glæde. Måske er det derfor vi bager - for de små glæder og indimellem for det store drama, når kagen kikser.

Det er svært at dele bagværket med hinanden uden for de små hjems fire vægge, men til gengæld kan vi dele billeder af vores op- og nedture på Facebook og Instagram. Her er det også nemt at se en tendens i, hvad naboer og venner bruger deres tid på.

Og mon ikke disse op- og nedture i bagværkets verden nogenlunde hænger sammen med den rutsjebanetur, som vi alle har fået af Corona krisen. Ja, måske er der ingen vej udenom - bagning virker terapeutisk og det er derfor, vi har så stor gavn af det, mens krisen ruller.

Artiklen er sponsoreret af BloggerSpace

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.