Annonce
Albaniserien

B 1913 vinder over SSV Højfyn i målrig kamp

B 1913 gik fra banen med tre point i fredagens kamp mod SSV Højfyn.

Fynsserien, mænd, B 1913-SSV Højfyn 4-2 (2-1)

Hjemmekampen mod SSV Højfyn resulterede i tre point for B 1913. Fredagens kamp endte 4-2.

Sejren var den tredje i træk og den fjerde i sæsonen for B 1913 i Fynsserien, mænd.

B 1913s mål blev scoret af Nicklas S. Jensen (15), Umar Beriev (28), Abdallah Al-Badri (86) og Frank R. Nielsen (90).

Efter hjemmekampen ligger B 1913 nummer to med 13 point og en samlet målscore på 18-6 efter seks spillede kampe ud af 28. SSV Højfyn ligger nummer 11 med seks point og en samlet målscore på 13-16.

SSV Højfyns Mikkel Hyldgaard (67) fik gult kort.

B 1913s træner har følgende kommentar:

- Det var lidt en omgang indianerfodbold, hvor vi til tider spillede alt for stejlt. Vi blev fanget mange fremme et par gange, og de var farlige på omstillingerne med deres to hurtige angribere. Vi fik selvfølgelig også en katastrofe start, men vi havde hele tiden mange med i deres felt, og på den måde var det blot et spørgsmål om tid før vi ville score. Anden halvleg blev noget forkrampet, dog havde vi det fysiske overskud og vi fik kampen lukket, udtalte B1913 assistent Frank R. Nielsen.

B 1913s næste kamp spilles torsdag den 19. september kl. 17:45 på udebane mod Kerteminde BK, der ligger nummer syv i rækken med ni point.

SSV Højfyn skal på banen søndag den 22. september kl. 14:00. Det sker på hjemmebane mod Marstal IF, der ligger nummer tre i rækken med 12 point.

Denne artikel er skrevet af Ritzaus tekstrobot på baggrund af data fra Fyens Stiftstidendes sportsredaktion og DBU.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Beboere slap billigt fra tyveri

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Fyn For abonnenter

26,5 milliarder fordelt til sundhed, forurening og trafik: Sådan påvirker regionens budget dig

Annonce