Annonce
Danmark For abonnenter

Børn ser op til youtubere: De giver os lyst til at købe ting

Højtalere, elløbehjul, ansigtsmasker og smykker er eksempler på nogle af de ting, som tre elever fra 7. klasse og to elever fra 6. klasse på Skt. Klemensskolen i Odense har købt, efter at en youtuber har reklameret for det. Listen over, hvad de godt kunne tænke sig, er længere. Foto: Michael Bager
De seneste år er mængden af danske youtubere og instagrammere steget massivt. Mange af dem følges af børn, som ifølge Børns Vilkår er lette ofre for influencernes reklamer. Victoria, Marie, Ali, Cecilie og Peter fra Skt. Klemensskolen i Odense er nogle af de børn, der har købt og ønsket sig ting efter påvirkning fra deres idoler på internettet.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kerteminde

Løbsarrangør forsøgte at tiltvinge sig adgang til godsejers skov: De vil tjene penge på at løbe i min natur

OB

Ryan ser frem til "Judas"-råb i Lyngby

Sydfyn

Sprængte hus i luften med et kilo sprængstof: Politiet ved ikke, hvor det kom fra

CORONAVIRUS

Live: Mundbindskrav i den kollektive trafik vil gælde året ud

Annonce