Annonce
Sydfyn

Avisens gamle travere

John Kristensen er frivillig på Marstal Søfartsmuseum. Arkivfoto
Annonce

Læserbrev: FAA har travlt med at dæmme op for kritikken mod avisens skandaløse skriveri om Marstal Søfartsmuseum. Et effektivt middel er at afvise læserbreve og ignorere interviews, der er kritiske overfor avisens beskrivelse af forholdene på museet. Dette står i grel kontrast avisens ihærdige kolportering af to forhenværende inspektørers historie. Der er ikke problemer med spalteplads til at beskrive mytteristernes hævnaktion. Redaktionschefer bakker op.

FAA støver nu en gammel traver af, som man mener kan bruges til kritik af museets ledelse og bestyrelse.

Marstallerne må indse, at en sammenslutning med Ærø Museum er en nødvendighed, hedder det. Der vil kunne spares penge, postulerer FAA på lederplan. Vi har læst det før, og har dårlige erfaringer med avisens ”kæpheste”.

I sin tid mente daværende redaktør, at marstallerne måtte indse, at det var nødvendigt at nedlægge færgeruten til/fra Marstal. Når færgen blev flyttet fra en kort til en lang rute, kunne der laves rationel færgedrift og spares en masse penge. Avisens ønske gik i opfyldelse, færgen blev flyttet. Redaktør Carsten Olsen var begejstret, endeligt var man på Ærø, blevet enige om noget nødvendigt, mente han.

Trods talrige opfordringer, har det aldrig interesseret FAA at klarlægge, hvor meget der er blevet sparet på den færgeflytning, som avisen promoverede så heftigt. Se, her er et gratis forslag til borende og (selv-)kritisk journalistik, og stof til en serie artikler med masser af overskrifter. Husk at hyre kompetent regnekapacitet.

Næste gang FAA fremturer med museumssammenlægning på Ærø, bedes avisen oplyse, hvor stort et beløb der er doneret til Søfartsmuseet de sidste ti år. En eventuel sammenslutning vil betyde stop af private donationer, og påvirke den store lokale opbakning om Marstal Søfartsmuseum.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce