Annonce
Nyborg

Audition: Bibelsk englebarn søges

Teatergruppen Fidus har tidligere stået bag en lang række forskellige forestillinger som her "Troldmanden fra Oz". Arkivfoto: John Fredy

Nyborg: Teatergruppen Fidus har næsten hele holdet klar til efterårets musicalforestilling i Nyborg, "Joseph and The Amazing Technicolor Dreamcoat". Man mangler dog lige den sidste brik i puslespillet, nemlig en dreng der kan spille rollen som lillebror Benjamin.

Derfor bliver der afholdt audition mandag den 13. august klokken 15-18 på Bastionen i Nyborg. Ud over at være dreng skal kandidaterne være mellem 12 og 15 år og have både lysten og evnen til at stå på en scene. God mimik og skuespillererfaring er et plus, men ikke nogen betingelse.

Derudover skal teatergruppen bruge mellem tre og seks børn til ensemblet. De skal være mellem otte og 15 år og må gerne se lidt fåret ud. Igen gælder der, at der ikke stilles noget krav om erfaring ud i skuespillets kunst.

Ifølge Teha Boel fra Fidus forbeholder man sig dog retten til at sortere kandidater fra på baggrund af højde. Interesserede kan sende en mail til signehofstedt@gmail.com med følgende oplysninger: Navn, alder, højde og tidligere sceneerfaring.

Selve forestillingen har premiere den 27. oktober og spiller frem til den 2. november.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

KMD Cup kommer til Odense

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Det flyder med vildsvin: Nummer seks drevet i land på Ærø

Annonce