Annoncørbetalt indhold

Antikviteter og second hand fortsætter med at være et hit: De unge er vilde med at gå på auktion

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Vi har efterhånden set det længe, og intet tyder på, at det kommer til at ændre sig i de kommende år. Antikviteter og second hand er eftertragtet, når det gælder boligindretningen såvel som garderoben, og derfor melder især auktionshuse og second hand-forretninger fortsat om masser af gang i butikken. Det er endda, selvom auktioner og køb af second hand har været populært i mere end en god håndfuld år.

Mange danskere ønsker nemlig at købe second hand, og de ønsker også at købe god kvalitet og gerne dansk design, og derfor er det heller ikke nødvendigvis billige varer, der er eftertragtet. Køberne ved, hvad de vil have, og det mærker man hos udbyderne af de eftertragtede varer.

Annonce

Også de yngre generationer går på auktion, og det er ikke noget, man har set i samme grad tidligere. De unge generationer er vilde med at give ældre ting nyt liv, og mange går især efter dansk design, dansk kvalitet samt unikke og anderledes fund.

Flere segmenter end tidligere går på auktion

Der har altid været en gruppe danskere, der har nydt at gå på auktion, men denne gruppe er altså blevet større de seneste år. De, der tidligere nød at gå på auktion, gør det stadig, men der er kommet flere til. Mange har også fået øjnene op for at sælge ting på auktion og give deres ting muligheden for at få et længere liv.

Det udmærker sig blandt andet også ved, at mange er gode til at sætte ting til salg online, donere ting til diverse formål og forretninger og booke stande i second hand-forretninger og på loppemarkeder.

Også muligheden for at deltage i onlineauktioner har lokket de unge til. I dag kan man nemlig sidde hjemme bag skærmen og deltage i både liveauktioner og auktioner med flere dages varighed, og det synes de unge (og de ældre generationer) er fedt. For nogle er det blevet en hobby og en beskæftigelse, man nyder.

Med omtanke for klimaet

Hos de unge er det især omtanken for klimaet, der har båret noget af interessen for at handle antikviteter og second hand. De unge ved nemlig, at man ikke bør købe nyt hele tiden, hvis vi skal have en chance for at redde den jord, vi alle lever på.

Netop dette fokus smitter af på de unges boligindretning og garderobe, og det er altså en af forklaringerne på, at man mærker den stigende interesse, når det kommer til auktion og køb af varer, der allerede har haft et langt liv.

Omtanken for klimaet udmønter sig altså ikke kun i affaldssortering og fokus på madspild. Den udmærker sig også i den måde, de yngre generationer indretter deres liv på.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.