Annonce
Sport

Anders K. Jacobsen: Jeg mangler kvalitet

OB's Anders K. Jacobsen sloges for føden, men erkendte selv, at han ikke var skarp nok foran målet. (Foto: Carsten Bundgaard/Scanpix 2018)

Anders K. Jacobsen og Jeppe Tverskov enige om, at 0-0 var for lidt for OB.

FODBOLD: Anders K. Jacobsen var godt klar over, at han skulle have udnyttet sit personlige overtag mod forsvareren Abdul Mumin helt anderledes konsekvent.

- Alle kan se, at jeg mangler slutproduktet. Jeg mangler kvaliteter i mine afslutninger, og så er der ikke længere. Ellers spiller jeg en fin kamp og skaber mulighederne. Vi spiller en stærk og stram kamp, og tvinger dem til at spille foran os. Men jeg er da klart skuffet over, at jeg ikke scorede i dag, sagde Anders K. Jacobsen, der i de syv første kampe efter ferien har scoret et enkelt mål - i hjemmekampen mod Sønderjyske.

- Men jeg er ikke en dårligere afslutter end sidste sæson. Men jeg bliver målt på scoringerne og her har jeg ikke været skarp nok i den afsluttende fase. Det må jeg arbejde med, for det er altafgørende for en angriber. Men jeg må se nøgternt på det. Det er ikke første gang, sådan noget sker for mig eller for andre angribere. Jeg skal bare blive ved at komme til mulighederne, for så vender det for mig, sagde Anders K. Jacobsen, der blev skiftet ud til fordel for Mathias Jørgensen midt i anden halvleg.

Annonce

Tverskov: Ikke altid pænt

Forsvarsgeneralen Jeppe Tverskov var også ked af 0-0.

- Det er anden hjemmekamp i træk, hvor vi ærgrer os over et uafgjort resultat. Vi skaber nok til at vinde kampen, selv om vi ikke altid spiller lige pænt med bolden. Men der var gode taktiske muligheder ved at spille lidt mere primitivt, og det benyttede vi os af i dag.

- Vi - og mig selv inklusive - havde lige fem-ti minutter, hvor vi ikke havde skruet fødderne rigtigt på. Ellers stod vi igen fint rent organisatorisk. De fik kombineret lidt ude på venstresiden, men vi er farligst og har både de fleste og største chancer på omstillingerne.

- De har hurtige folk, men dem havde vi lettere ved at håndtere ved at tage deres tre forreste ud af kampen, så de hver gang blev fejlvendte, når de fik bolden. Alt var ikke lige pænt, men det var en fin plan at spille høje og direkte bolde ud bag Mads Mini Pedersen. Helenius vandt vel alle sine dueller i luften og Anders K. Jacobsen kom også ned bag dem, og det ærgrer os, at vi ikke kom foran og vandt kampen, mente Jeppe Tverskov.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];