Annonce
Middelfart

Alligevel muligt at leje skøjter på havnefronten: Café Razz overtager udlejningen

Louise Nielsen og de andre ansatte hos Café Razz står klar til at leje skøjter ud i Julemandshuset ved siden af skøjtebanen. Når huset ikke er bemandet, kan man henvende sig i caféén eller ringe på en klokke. Foto: Søren Gottwald

Caféejer Rasmus Jørgensen har købt Guldkronens sidste skøjter og lejer dem nu ud for 30 kroner fra byens gamle Julemandshus.

Middelfart: Det bliver alligevel muligt at leje skøjter på Middelfarts havnefront, selv om kommunen og Guldkronen måtte opgive at finde en forening, som ville stå for udlejningen og i stedet valgte at sætte skøjterne til salg mellem jul og nytår.

Café Razz valgte nemlig at købe Guldkronens de knap 100 par, som var tilbage efter første salgsdag. Og de vil nu blive lejet ud fra Julemandshuset, som kommunen torsdag stillede op ved siden af skøjtebanen.

- Jeg synes, det er synd, at udefrakommende kører forgæves til vores skøjtebane. Nu kan de også komme ud at skøjte, selv om de har glemt at få skøjter med hjemmefra, fortæller Rasmus Jørgensen.

Julemandshuset vil være bemandet i weekenderne, så længe det ikke regner. Gør det det, og vil folk alligevel gerne vil leje skøjter, kan de gå ind i caféen og leje et par. Til daglig vil der være en lille klokke ved Julemandshuset, som folk kan ringe på og komme i kontakt med en ansat fra caféen, som hjælper med skøjter.

Det koster 30 kroner at leje et par skøjter en dag. Der vil blive lejet skøjter ud i januar og februar.

Annonce
Louise Nielsen og de andre ansatte hos Café Razz står klar til at leje skøjter ud i Julemandshuset ved siden af skøjtebanen. Når huset ikke er bemandet, kan man henvende sig i caféén eller ringe på en klokke. Foto: Søren Gottwald
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];