Annoncørbetalt indhold

5 tips til en bedre nattesøvn

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

En god nattesøvn er altafgørende for ens velbefindende og derfor også ens helbred. Nattesøvnen er derfor rigtig vigtig, og en god nattesøvn er nødvendig, for at kunne fungere i sin hverdag. Vi vil i denne artikel derfor hjælpe med at opretholde eller skabe dette, så du igen kan få en god nats søvn og få det meste ud af dine vågne timer.

Giv dig selv ro

Lær at give dig selv ro i de sene timer. Ro er vigtigt lige inden du går i seng, så din krop langsomt kan komme ned i gear og nærmest forberede sig på en god nats søvn. Undgå derfor aktiviteter eller gøremål lige inden sengetid, og tag i stedet en slapper på sofaen eller i lænestolen, så du allerede der, kan komme i den rette sindsstemning.

Undgå for meget lys

Lys er også en vigtig faktor, når det gælder vores søvn. For meget lys kan fremprovokere en dårlig søvn. Dette sker, da når vores kroppe udsættes for lys, tror de automatisk det er dag og at de skal ud i alverdens gøremål. Dæmp derfor lyset og sluk TV’et i god tid, så du kan lade mørket medvirke til en søvndyssende effekt.

Læg mobilen væk før sengetid

At lægge mobilen væk før sengetid er et super godt tip til en god nattesøvn. Man kan faktisk have den regel, at mobilen ikke må komme med ind i soveværelset. På denne måde undgår man alt surfing rundt på facebook, en dating side eller noget helt tredje. For selvom denne surfen rundt kan være underholdende, så udsætter den dig for lys, samtidig med den vækker en masse mekanismer i hjernen, der ikke hører til i forberedelsen til den gode søvn.

Skab den rette atmosfære

At skabe den rette atmosfære er også et vigtigt punkt, da man her skaber de fysiske rammer for en god nats søvn. De fleste sover bedst i et afkølet rum, så sørg for at lufte ud, så der kan komme kølig luft ind, men også så indeklimaet er godt. Derudover kan man sørge for at skifte sengetøj regelmæssigt og gøre rent i sit soveværelse, så det er et rart sted at opholde sig.

Tag et varmt bad

Et varmt bad kan være med til at dæmpe alle dine nerver og eventuelle smerter, så det er altid en god ide med et varmt bad inden sengetid. Udover at berolige dig og din krop, så er det også bare rart at lægge sig ren i seng og sove sig klar til den næste dags strabadser.

Dette indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.