Annoncørbetalt indhold

5 sunde aktiviteter til når du arbejder hjemme

Hvis du er en af de mange tusinde mennesker, som er nødsaget til at arbejde og blive hjemme lige nu, så sidder du med stor sandsynlighed allerede i dine joggingbukser.

For at holde sig selv sund og rask og derfor undgå smittefare, er det vigtigt, at du husker at fokusere på dit immunforsvar. Måske er du vant til at cykle til og fra arbejde eller gå en masse skridt, mens du er på job. Måske er du vant til at gå ned og træne i dit lokale fitnesscenter, når du er færdig på kontoret. Uanset hvad dine vaner er, er de helt sikkert ændrede i disse dage.

Det er yderst vigtigt, at du fokuserer på at leve sundt, selvom du tilbringer langt mere tid indenfor. Vi har derfor i denne artikel listet fem træningsaktiviteter op, som du kan lave, selvom du arbejder hjemme.

Det er yderst vigtigt, at du fokuserer på, at få en form for motion, så din dag ikke blot ender med at være arbejde foran en skærm i otte timer, og når du er færdig, så er det blot en større skærm, fordi alting har lukket og der ikke er så meget andet at lave. Men når det er sagt, så er det ikke i denne tid, at du skal træne alt for hårdt, for hård træning nedsætter immunforsvaret. Efter en time ved 70% maks begynder immunforsvaret at påvirkes og jo længere tid herudover ses en større påvirkning. Efter særlig hård træning er immunsystemet presset i bund og man er åben over for infektioner. Det varer op til 5 døgn før immunsystemet er fuldt restitueret.

Italiens første corona-patient er netop kommet ud af respiratoren efter 3 uger. Han er 36 år og marathonløber.

Derfor er det vigtigt, at du holder dig fysisk aktiv, men at du samtidig passer på med at træne hårdt. Fokuser ikke kun på aktiviteter, der giver dig god form, men i ligeså høj grad ting, som hjælper både din krop og dit sind.

  1. Tag ud og gå en lang tur - Selvom vi rådes til at blive indendøre, er det stadig vigtigt at få frisk luft til hjernen og sætte kroppen i bevægelse. Gå gerne i naturen, da det samtidig hjælper på dit humør.
  2. Løb en kort tur - Hvis du hellere vil løbe end at gå, er det fint, men sørg for at løbe i roligt tempo og ikke tage en 10 kilometers eller lave hård intervaltræning. Slap af i kroppen og lad din krop styre tempoet.
  3. Dyrk yoga - Både yoga og meditation er sundt for sindet, som kan hjælpe med at slappe af i kroppen og give hovedet færre tanker. Er du ny til yoga, kan du finde uendelig mange guidede sessioner på YouTube og ellers kan du stille dig eller sætte dig på en måtte eller et gulvtæppe og bare lade kroppen gøre, hvad den har lyst til, så skal den nok selv strække de muskler der er ømme.
  4. Træn derhjemme - Ligesom med yoga, kan du finde mange træningsvideoer. Igen sørg for, at du ikke træner alt for hårdt, men det er OK at få pulsen op. Lav mavebøjninger, squats, armbøjninger eller noget helt tredje.
  5. Lav mad - At lave hjemmelavet mad er både sundt for din krop at spise, men samtidig er det både godt for din krop og dit sind, at lave lækker mad. Lav en madplan med alle dine yndlinsretter, køb ind til hele ugen og gå i krig i køkkenet. At lave mad kan både være sjovt og hårdt samtidigt.

Denne artikel er sponsoreret af Ligasport.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.