Annoncørbetalt indhold

5 ekspert-tips til en bedre nattesøvn

En god nattesøvn er alfa omega, og hvis ikke du sover godt, kan du på længere sigt risikere at udvikle diabetes og hjertesygdomme. En god nattesøvn kan derimod være med til at forebygge psykiske lidelser som angst og depression, og du er selvfølgelig også mere frisk og fuld af energi i løbet af dagen, når du har sovet godt. Her får du 5 tips til at sove bedre om natten.

1. Vælg den rigtige madras

Første skridt til en god nattesøvn er, at du har den rigtige madras. Det er nemlig vigtigt, at madrassen støtter dig, på den måde du sover. Sover du på maven, har du brug for en fast madras, så din rygsøjle ikke bøjer bagover. Sover du på siden, skal du støttes ved skuldre og hofte, og sover du på ryggen, er det vigtigt, at hele undersiden af din krop rører ved madrassen. Mangler du den helt rigtige madras, så køb her hos bedworld.dk.

2. Hav de rette omgivelser i soveværelset

Annonce

For at sove godt, skal du også have det rigtige sovemiljø. Det får du blandt andet ved at have en forholdsvis lav temperatur på 17-18 grader. Derudover er det vigtigt, at du har en dyne, der holder dig varm, men hvor du ikke sveder, og sengetøjet skal selvfølgelig også være behageligt. Du kan for eksempel finde et bredt udvalg af senge hos bedworld her.

3. Brug ikke soveværelset som tv-stue eller arbejdsværelse

Soveværelset skal kun bruges til to ting, nemlig at sove i og lagengymnastik. Bruger du det til bare at se tv eller som arbejdsværelse, så kan du komme til at tænke for eksempel på arbejde, når du lægger dig til at sove, og det kan du alligevel ikke gøre noget ved før dagen efter. Lad derfor soveværelset være soveværelse, og arbejd og se tv et andet sted.

4. Læg mobilen langt væk

Det blå lys fra mobiltelefoner gør, at udskillelsen af melatonin hæmmes, og det er det hormon, der også kaldes søvnhormonet. Bruger du din telefon helt op til, at du lægger dig til at sove, kan du altså risikere at ligge at vende og dreje dig i lang tid, fordi du simpelthen ikke er træt nok. Lad derfor telefonen ligge langt væk i nogle timer, inden du går i seng, så du er klar til at falde i søvn, når du rammer dynen.

5. Tillad dig selv at falde til ro

Hvis du arbejder eller dyrker motion helt frem til lige inden, du går i seng, kan du også opleve, at du har svært ved at falde til ro. Stresshormoner tager nemlig lang tid om at forsvinde igen, og derfor er det en god idé at få afsluttet både arbejde og træning i god tid inden du skal i seng - faktisk flere timer inden. For at falde ordentligt til ro inden sengetid, kan du for eksempel læse en bog eller bruge tid på en rolig hobby, der ikke kræver tid foran skærmen.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.