Annoncørbetalt indhold

4 stærke bud på onlinekurser, der kan holde dine medarbejdere skarpe

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis du som virksomhedsejer er godt og grundigt træt af den verserende coronapandemi, så er vi ikke mange, der fortænker dig i det. Måske er dit livsværk ligefrem truet på sin eksistens, eller måske har du og dine medarbejdere måttet nøjes med en nedgang i jeres gage for at holde virksomheden i live.


Annonce

Alt andet lige så er hverdagen og virkeligheden for så godt som alle firmaer og brancher langtfra som før. Mens enkelte brancher lukrerer på pandemiens følgevirkninger i form af restriktioner, så gælder det for langt de fleste firmaejere, at det er blevet væsentligt sværere at få enderne til at nå sammen måned efter måned.


Vær særligt opmærksom på medarbejdernes trivsel

Det går selvsagt også ud over dine medarbejdere. Formentlig er de hjemsendt eller arbejder hjemme, og sandsynligvis har de oplevet en ændring i, hvad deres daglige opgaver går ud på.


Dette påvirker uundgåeligt deres oplevelse af deres jobbeskrivelse og arbejdsglæde – hvilket beskrives i denne artikel på berlingske.dk. Enkelte synes sikkert, at nogle ting giver mere mening end før, men for størstedelen gælder, at det job, de førhen elskede at bestride, er blevet en smule mindre spændende.

Som leder og ejer af en virksomhed med medarbejdere er det vigtigt at forsøge at holde sammen på tropperne, undgå splittelse og tabt arbejdsglæde. Et centralt værktøj er her at kunne holde sine medarbejdere til ilden. Er man ikke i udvikling, er man under afvikling, vil nogle måske sige.


Onlinekurser kan skabe fornyet motivation

Vi kender det stort set alle sammen. Få ting i tilværelsen er lige så motiverende og engagerende som at lære noget nyt samt at kunne se meningen med at skulle lære noget. Og som bekendt kan en gammel hund også lære nye tricks. Derfor bør du som arbejdsgiver overveje opkvalificering af dine medarbejdere under denne coronapandemi som et vigtigt værktøj i bestræbelserne på at beholde dine gode medarbejdere og ikke mindst deres arbejdsglæde.


Der findes onlinekurser i mange formater, forskelligt omfang og omhandlende forskellige emner. Noget, der imidlertid bruges i de fleste firmaer, er tekst- og talbehandlingsprogrammer. Ofte er der tale om de gængse Office-programmer som Word, Excel og så videre.


Kundskaber ud i disse programmer skaber en god grobund for at kunne opkvalificere sit papir- og dataarbejde. Derfor kan det altså være frugtbart at sende dine medarbejdere på onlinekurser i Office-programmer. Se f.eks. dette Excel-kursus, der lærer kursister alt det grundlæggende og smarte, som Excel-programmet kan. Og det er ikke småting, som man kan bruge et program som Excel til. Derfor vil det for mange af dine ansatte formentlig være en helt ny verden, der åbner sig. Derfra kan man med god grund håbe på, at engagementet vil føre dem videre til de næste mange onlinekurser.


Opkvalificér dine medarbejdere inden for alskens IT-kundskaber online

Office-programmerne er som sagt rimeligt grundlæggende. Ude på det store internet findes der selvfølgelig et væld af programmer til alle slags formål.

Men du kan altså også finde onlinekurser, der lærer dine ansatte – eller sågar dig selv – hvordan man koder en hjemmeside, hvordan man arbejder i Adobe, hvordan man optimerer sin onlinemarketing og meget, meget andet. Det handler om at hoppe ud i det, at hive en dag eller to ud af kalenderen for dig selv og dine ansatte og placere en beskeden investering i onlinekurser. Det vil helt sikkert betale sig.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.