Annonce
Kerteminde

3 gode øvelser: Træning du kan lave hjemmefra

Louise Rosenby vil præsentere mange flere øvelser i hendes program på DK4, Vi Træner. Foto: Mads Fabricius
Fitness-guruen Louise Rosenby Morales kommer her med tre nemme øvelser, som du snildt kan lave i dit hjem.

- Det her er øvelser, som smører ledene. Vi kommer lidt igennem det meste af kroppen med dem her. Reglen for sådan noget her, er at lave det, indtil man føler sig udmattet. Det er vigtigt, ikke at overanstrenge sig, eller gøre det, hvis det gør ondt, siger Louise Rosenby Morales.

1 Til overkroppen: - Armbøjning op ad væggen

- Sæt dine hænder på væggen. Stå en halv meter fra, gerne længere hvis du kan. Jo længere væk, jo tungere bliver det. Bøj så armene ind, så brystkassen kommer ind til væggen.

- Et alternativ er at gøre det på en køkkenplade. Der kommer du længere nedad.

Det træner armene, overkroppen og skuldrene. Det kan også træne maven, hvis du husker at spænde.

2 Til benene - Hæl-løft

- Stil dig ved et bord, eller ved en stol så du kan holde balancen. Løft op på tæerne, sænk dig ned igen og gentag. Indtil du føler dig udmattet, eller også tre omgange af 1ti løft.

Det træner lægmusklerne og får gang i blodomløbet og benene.

Til lår og balder - Sid på en stol og rejs dig op - gentag

- Her skal du bruge en stol, eller noget der er lavere. Kryds armene, du skal rejse dig uden at bruge dem. Rejs dig op kun ved brug af benene, og sæt dig igen. Gentag til du er udmattet.

- Du kan også gøre øvelsen lidt sværere, ved ikke at sætte dig på stolen. Så skal du bare nøjes med, hurtigt at røre stolen kort, inden du rejser dig igen.

- Det får lår og balder i gang. De helt store muskelgrupper kommer i gang af det. Det giver varme i kroppen og generelt en stærkere muskulatur.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce