Annonce
Erhverv

26-årig tager springet og åbner ny butik: - Jeg åbner den her butik, fordi jeg synes, det er en stor mangelvare

Céline Fogelberg åbner børnetøjsbutikken Butik Papillon midt i Assens til juni. Privatfoto/Céline Fogelberg

Assens: 26-årige Céline Fogelberg starter til juni børnetøjsbutikken Papillon midt i Assens.

- Jeg åbner den her butik, fordi jeg synes, det er en stor mangelvare i Assens og ikke mindst i kommunen. Der er mange børnefamilier i området. Der er mange børnefamilier, der må køre lang for at skulle købe tøj og ting for deres børn, siger den unge kvinde, der allerede som 15-årige begyndte at arbejde - dengang i Kiwi i Assens.

Siden kom Céline Fogelberg, der er halvt fransk og ikke selv har børn, forbi bl.a. Matas i Assens, Matas i Middelfart og Matas i Vestergade i Odense. Her var hun souschef. Hun har også været kørende sælger i beauty-branchen og senest ageret som rådgiver inden for markedsføring på Ugeavisen i Odense.

Annonce

Kunderne kan købe tøj og ting til børn i alderen 0-10 i alle prisklasser og mærker i hendes butik, fortæller Céline Fogelberg.

- Så alle kan være med uanset pengepung. Udover tøj, kommer jeg også til at have lidt legetøj, sutter, sengetøj og spisesæt og lidt forskelligt, siger hun.

Ligeledes kommer der et amme/puslerum, en sofa og et legeområde.

- Det er vigtigt for mig, det bliver en oplevelse at komme ind i butikken for at kunne inspirere, siger hun.

Sommerfuglen

Butik Papillon åbner til juni. Mærkedagen kender indehaveren ikke p.t.

- Vi har ikke den præcise dato, men arbejder stærkt henimod, det bliver i starten af juni, siger Céline Fogelberg.

Det franske ophav går igen i navnet Papillon, som betyder sommerfugl på fransk, for børn udvikler sig i stadier igennem livet ligesom en sommerfugl.


Det er vigtigt for mig, det bliver en oplevelse at komme ind i butikken for at kunne inspirere

Céline Fogelberg.


At starte for sig selv er selvfølgelig et stort spring. Men den 26-årige strutter af selvtillid.

- Jeg synes, der endelig er kommet et stort fokus på at handle lokalt. Coronakrisen har gjort, at folk har fået øjnene op for, at man skal støtte de lokale butikker og handle der, hvor man også gerne vil handle i morgen, siger hun.

Igennem sit arbejde har hun også fundet ud af, at undersøgelse viser, at danskerne fremover gerne vil handle lokalt.

Lige nu er hun i fuld sving med at opbygge butikken, inden sommerfuglen kan flyve.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce