Annonce
Erhverv

25.000 kunder har sagt farvel til Nordea i 2016

Nordeas øverste chef, Casper von Koskull, vil øge kundernes tilfredshed med Nordea i 2017. 25.000 danske kunder forlod banken i 2016. Arkivfoto.

Tusindvis af danske Nordea-kunder har takket af efter begivenhedsrigt år.

Nordea har mistet 25.000 kunder i Danmark i 2016 ud af i alt 1,6 millioner kunder. Det oplyser banken i forbindelse med et pressemøde, hvor Ritzau Finans er til stede.

Ud af de 25.000 kunder, der har sagt farvel, var omkring 12.000 såkaldte Fordel pluskunder, der har mindst fem produkter i banken.

Nordeas udlån til de danske kunder faldt i 2016 med 2,9 procent, mens indlånet er faldet 3,7 procent.

Nordea har torsdag fremlagt regnskab for 2016. Et år, som topchef Casper von Koskull i regnskabet kalder "formentlig det mest begivenhedsrige år i Nordeas historie".

I foråret viste et gigantisk læk af dokumenter fra et advokatfirma i Panama, at Nordea hjalp kunder med at oprette anonyme selskaber i skattely. Det førte til massiv kritik af storbanken.

Nordea slår fast i en præsentation af regnskabet, at "mediesager som Panama Papers rammer både kundetilfredshed og image".

I regnskabet slår topchefen fast, at Nordea i 2017 blandt andet skal have fokus på stærk etik.

Og Casper von Koskull venter samtidig, at banken allerede i år kan vinde kundernes gunst tilbage.

- Kundetilfredshed er et nøgleområde, som vi arbejder hårdt på at forbedre, og som vi burde være i stand til at forbedre i 2017, siger han ifølge Ritzau Finans.

Nordea arbejder samtidig på at nedbringe bankens omkostninger. Topchefen mener godt, at banken kan forbedre kundetilfredsheden, samtidig med at omkostningsprocenten bliver nedbragt.

- Vi kan øge vores tilgængelighed, så vi bliver nemmere at arbejde samme med for kunderne, og samtidig mener vi, at vi kan blive mere effektive, sagde Koskull.

I regnskabet siger Casper von Koskull, at Nordea skal have fokus på "at omstille organisationen til at være den bedste inden for compliance med en stærk etik og en værdibaseret kultur, der gør, at vi kan opfylde vores forpligtelser over for samfundet og skabe værdi for både kunder og aktionærer."

Annonce

Vinhandel gearer op:  - Inden for få år skal vi i hvert fald runde en omsætning på en halv milliard

Kerteminde For abonnenter

Se alle billederne: Bruger millioner på lækre detaljer i renovering af Ulriksholm Slot: Møblerne er til gengæld Ikea og genbrug

Danmark

Mandagens coronatal: 40.348 smittede det seneste døgn - yderligere 81 er blevet indlagt

Annonce
Annonce
Annonce
Odense For abonnenter

Kritik af dybe kratere i asfalten ved testcenter: Skal folk have ødelagt deres biler eller falde?

Erhverv For abonnenter

Mange millioner til robotfirma: Lars-Peters robot er rykket op i en ny division

Nordfyn

Transformatorstation i flammer:  Over 1000 fynboere ramt af strømafbrydelse

Nyborg For abonnenter

Meldte sig selv efter 100 overgreb: 61-årig anklaget for overgreb på datter og barnebarn

Regeringen varsler lempelser: Her er restriktionerne, som eksperter er klar til at sige farvel til

Faaborg-Midtfyn For abonnenter

Rekordregnskab og ordrebogen bugner: Dropper møgopgaver i København og tjener styrtende på Fyn

Danmark

Mandagens coronatal: 40.348 smittede det seneste døgn - yderligere 81 er blevet indlagt

Tip til virksomheder, der er lamslået over reformaftale: Ansæt en rumæner med et godt netværk

Kerteminde

Fanget på video: Ukendt mand brugte vinkelsliber til at stjæle skoleelevs Puch Maxi

Vanvittig diskussion om skuespillere: Kun en jøde må spille jøde, og kun en transkønnet må spille transkønnet

Faaborg-Midtfyn For abonnenter

14 dages ventetid på hjælp til Mit-ID: Hvorfor sparer I på Borgerservice, spørger utilfreds borger

Odense For abonnenter

Lokalplanen ændret: Åbner mulighed for kæmpe byggeri tæt på stadion

OB

OB lejer omgående Moses Opondo ud til AC Horsens i foråret - AC Horsens vil bruge ham til at rykke tilbage i Superligaen

Annonce