Annonce
Nordfyn

Årelang flirt med Smadremanden endt lykkeligt: Nu slippes han løs på Nordfyn

I 10 videoer slippes Smadremanden løs på Nordfyn. Arkivfoto: Kim Haugaard/Scanpix
Med Otterup som sin hjemstavn har det ligget til højrebenet, at Smadremanden i skikkelse af Søren Østergaard taler varmt om nordfynske fortræffeligheder. Det er nu lykkes efter flere års tilløb for Nordfyns Erhverv og Turisme. 10 videoer er klar.
Annonce

Nordfyn: Så er Smadremanden løs på Nordfyn.

Tirsdag blev den første video med den iltre herre i hovedrollen publiceret. Omdrejningspunktet er, at Smadremanden i skikkelse af Søren Østergaard skal gøre reklame for nordfynske fortræffeligheder. I første afsnit besøger han Ditlevsdal Bison Farm, hvor det viser sig, at han ikke er helt tryg ved de store dyr.

Fordelt over to dage på Nordfyn lavede Søren Østergaard i alt 10 videoer, der med cirka en måneds interval bliver offentliggjort de kommende måneder.

Bag initiativet står Nordfyns Erhverv og Turisme, hvor bureauleder Rikke Lindhøj er spændt:

- Hensigten er, at flere skal få lyst at besøge Nordfyn. Vi annoncerer på Facebook rundt i landet. Facebook er det primære medie, men vi bruger også lidt Instagram.

Hvem er målgruppen?

- Folk, der i forvejen har kendskab til Smadremanden og Cirkus Nemo. Det vil sige personer på 40 år og opefter. Men vi kan jo se i vores egen uvidenskabelige undersøgelser på vores kontor og andre steder, at han også virker på andre målgrupper, inklusive mig selv. Derfor målrettes kampagnen også mod lidt yngre mennesker for at se, hvad der sker.

Hvem målretter I helt præcist kampagnen til?

- I første omgang har vi gennem vores annoncering på Facebook faktisk koncentreret os om Fyn og Sjælland, fordi vi kan se, at kendskabet til Smadremanden der er størst.

10 nordfynske attraktioner

I videoer, der hver varer cirka halvandet minut, gør Smadremanden reklame for 10 nordfynske attraktioner. Det er :

Torvet i Bogense.

Manneken Pis.

Gyldensteen Strand.

Otterup.

Enebærodde.

Ditlevsdal Bison Farm.

Æbelø.

Rosenmarkerne uden for Bogense.

Sprogfestivalen Sprogense.

Er det en dyr kampagne?

- Jeg ved ikke, om den er speciel dyr. Det koster jo noget at få lavet videoindhold, hvori der er kendte mennesker med, men jeg synes egentlig, at vi har fået det til en rimelig pris. Det er prisen værd for at skabe noget ekstraordinær markedsføring om Nordfyn. Faktum er, at vi for tiden er i virkelig hård konkurrence med alle andre danske turistattraktioner, og det vil vi også være fremover. Nu håber vi, at danskerne har lært, at Danmark også er et interessant sted at holde ferie, selv når man igen kan rejse til udlandet. Men som sagt er konkurrencen hård, og det kræver, at vi tænker anderledes og ikke kun kører traditionelle kampagner.

Hvad kan Smadremanden?

- Hans hjemstavn er jo Otterup. På den måde er det jo oplagt at bruge ham. Vi har faktisk i flere år forsøgt at komme lidt tættere på ham og få ham til at indgå i forskellige samarbejder. Men det har så først været nu, at det er lykkes.


Hans hjemstavn er jo Otterup. På den måde er det jo oplagt at bruge ham. Vi har faktisk i flere år forsøgt at komme lidt tættere på ham og få ham til at indgå i forskellige samarbejder. Men det har så først været nu, at det er lykkes.

Rikke Lindhøj, bureauleder Nordfyns Erhverv og Turisme


Er det her begyndelsen på et længerevarende samarbejde?

- Det er ikke ambitionen, men jeg tør da ikke blankt afvise det.

Han har lavet 10 videoer. Er der en fortløbende handling?

- Nej, hver video varer cirka halvandet minut, og historien er, at Smadremanden er turistguide på Nordfyn og viser sit område frem for alle dem, der ikke i forvejen kender til det.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Debat

Særbehandling – ikke lighed

Odense

Borgerservice: Lejere blev advaret om manglende godkendelse af lejemål på tidligere kro

Annonce