Annoncørbetalt indhold

Fynske juleshoppere køber på klods

Administrerende direktør for Matchbanker, Andreas Linde, startede lånsammenligningstjenesten i 2017 sammen med IT-direktør, Stefan Vinding Olesen.

Når julen banker på døren, stiger fynboernes lyst også til at optage lån til shopping. Det viser en ny undersøgelse, som Matchbanker.dk har lavet.

Julen varer længe, men koster som bekendt også mange penge. Det kan man se i en ny opgørelse foretaget af Matchbanker.dk. Undersøgelsen viser, at 13,5% af fynboernes forbrugslån, der bliver taget af tjenestens brugere op mod jul, fra den 15. november til den 15. december, bliver brugt på shopping - mens andelen blot er 7,3% for resten af året. Dette svarer til en stigning på 84,9% i andelen af lån, der bliver benyttet på shopping. For at undersøge de forandrede lånemønstre op til jul nærmere har Matchbanker foretaget en spørgeskemaundersøgelse med 2.911 besvarelser på landsplan.

Her svarer 52,7% af de adspurgte, som har taget et lån i måneden op til jul, at de brugte hele eller dele af lånet på udgifter i forbindelse med julen: Såsom julegaver, rejseudgifter og julefrokoster. En væsentlig del af lånene gik til køb af gaver, idet 30,5% af brugerne som havde taget et lån i perioden, helt eller delvist brugte lånet på køb af julegaver.

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode, siger Matchbankers administrerende direktør, Andreas Linde, der iværksatte Matchbanker-konceptet i 2017 sammen med IT-direktør Stefan Vinding Olesen.

Sådan fungerer Matchbanker

Matchbanker gør det nemmere for forbrugerne at finde rundt på det store lånemarked.

Brugerne indtaster information om dem selv, eksempelvis om deres aktuelle beskæftigelse, hvad de skal bruge lånet på, og hvor meget de ønsker at låne.

Med udgangspunkt i disse oplysninger matcher tjenesten brugerne med de aktuelle lånetilbud, som de har mulighed for at ansøge. Alt dette sker på blot et par minutter og giver således en gevaldig tidsbesparelse i forhold til, hvis brugerne skulle foretage sammenligningen af lån på egen hånd.

Matchbanker er i dag aktive både i Danmark, Norge, Sverige, Polen og Spanien.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.